راه روشــــــــــن

راه روشــــــــــن

بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین(ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
(حضرت امام خامنـه ای)

مبارز کلیپ

همسنگران
همسنگران

رجانیوز

رجانیوز

یا لثارات

رجانیوز

رجانیوز

بیدارباش
محبوب ترین مطالب

همه چیز راجع به مواضع و عملکرد متناقض قالیباف !

| جمعه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۰۶ ق.ظ

مرور مواضع قالیباف در قبال فتنه

یکی از حرکات قالیباف بعد از انتخابات، عدم شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور در مرداد 88 و همراهی با هاشمی رفسنجانی در این زمینه بود که با حمایت شدید رسانه‌های ضدانقلاب همراه شد.

گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»؛ محمد باقر قالیباف، شهردار تهران یکی از چهره های شناخته شده اصولگراست که عضویت نماینده وی در کمیته مرکزی جبهه متحد اصولگرایان، موجب انتقاد هایی شد و محور این انتقادها، عدم موضع گیری شفاف وی در برابر فتنه بود.






یکی از مسائلی که پیش از انتخابات 88 انتقادات شدید حامیان احمدی نژاد را متوجه شهردار تهران کرد، بستن ایستگاه های متروی شهید بهشتی و مصلی در روز تجمع هواداران رئیس جمهور در مصلای تهران بود که بعدها دلیل آن، انجام تعمیرات در این دو ایستگاه عنوان شد؛ دلیلی که هرگز طرفداران احمدی نژاد را قانع نکرد.

اولین نقل قول از قالیباف در ایام فتنه 88، در مورد تخمین جمعیت معترضان به نتیجه انتخابات بود. روزنامه اعتماد ملی ۲۸ خرداد از قول یک نماینده اصولگرا نوشت: «قالیباف در گزارشی به مجلس از جمعیت حداقل سه میلیونی معترضان در روز ۲۵ خرداد خبر داده است.»

این خبر با ذوق زدگی شدید رسانه های حامی فتنه همراه شد، اما قالیباف این خبر را دو روز بعد و پس از بیانات قاطع مقام معظم رهبری در نماز جمعه تاریخی 29 خرداد، تکذیب کرد.

مواضع دو پهلو در گفت‌وگوی خبری، غیبت معنادار در تحلیف

اولین صحبت های منتشر شده قالیباف در مورد حوادث پس از انتخابات، به گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در دوم تیر ماه 88 بر می گردد. وی در این گفت وگو، ضمن بیان اینکه کاندیداهای معترض با فشارهای غیرقانونی کاری از پیش نمی‌برند، گفت: در این منازعه هر دو طرف مقصر بودند.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود در برنامه گفت وگوی ویژه خبری، قانون انتخابات در کشورمان را دارای اشکال و نیازمند بازنگری دانست و افزود: در حوزه نظارت نیز قانون دچار مشکلاتی است و در انتخابات شوراها، ‌مجلس و ریاست جمهوری همیشه شاهد اشکالاتی در قوانین بودیم که نیازمند بازنگری و اصلاح است.

همچنین در حالی که این گفت و گو چند روز پس از نماز جمعه 29 خرداد تهران به امامت رهبری صورت می پذیرفت و حجت بر همه تمام شده بود، قالیباف با موضعی دوپهلو و غیر شفاف گفت: حوادث پس از انتخابات نتیجه «افراطی گری» بود؛ کلید واژه ای که اصلاح طلبان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت، بارها از آن به عنوان عامل فتنه یاد کردند و خود قالیباف هم بعدها در مصاحبه با همشهری از آن استفاده کرد.

حرکت بعدی قالیباف در این خصوص، عدم شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور در مرداد 88 و همراهی با هاشمی رفسنجانی در این زمینه بود که باز هم با حمایت شدید رسانه های ضدانقلاب همراه شد.

اعلام شرایط بحرانی و دستیابی به تیتر یک بی بی سی فارسی!

شهردار تهران در ادامه سخنان غیرشفاف خود، در آخرین نشست فصلی مدیران شهرداری در سال 88 که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، مدعی شد که 14 ماه است که فعالیت و کار جدی در کشور صورت نمی‌گیرد!

قالیباف همچنین با بحرانی دانستن اوضاع کشور، در اظهاراتی که با سخنان وی مبنی بر نبود فعالیت در ماه‌های اخیر در کشور در تناقض بود، گفت: افتتاح تونل توحید یکی دیگر از اتفاقات خوب در سال 88 و در شرایط بحرانی بود.

تلویزیون دولتی انگلیس هم این سخنان قالیباف را به عنوان خبر تیتر یک سایت خود برگزیده است و از آن با عنوان «حمله شهردار به رئیس‌جمهور» نام برد.

بخش فارسی بی بی سی، در ذیل این مطلب خود ضمن تقدیر از قالیباف نوشت: «تابستان گذشته و پس از انتخابات، وی تنها مقام رسمی بود که در تلویزیون جمهوری اسلامی حاضر شد و به خانواده قربانیان پس از انتخابات تسلیت گفت. وی همچنین گفت که ابهامات مردم درباره انتخابات با زور قابل حل کردن نیست.»

لازم به ذکر است،این موضع گیری ها معمولا حمایت های حامیان داخلی فتنه را نیز به همراه داشت؛ به عنوان مثال، موسوی لاری ۳ آبان و در گفت‌وگو با ایلنا می‌گوید: امثال قالیباف با جریان حاکم فعلی مشکلات جدی دارند و دلیل اینکه جریانی در اصولگرایی شکل گرفته که وضعیت موجود را نمی‌پسندد، نشان از تأثیرگذاری اندیشه اصلاح‌طلبی دارد!

ویژه نامه نوروزی، حمایت ویژه از فتنه گران

روزنامه همشهری، ارگان رسانه ای معروف شهرداری تهران در آخرین روزهای سال 88 ویژه نامه نوروزی خود را منتشر کرد که با کمال تعجب محتوای آن، سرشار از مطالبی در جهت تبرئه و حمایت از فتنه گران بود.

در مطلبی که با عنوان سال‌شمار سیاسی سال 88 در این مجله منتشر شد، نه تنها هیچ اشاره‌ای به اقدامات بی سابقه و اتهامات سنگین میرحسین موسوی و مهدی کروبی علیه نظام جمهوری اسلامی و بی اعتنایی به قانون و رای مردم نشد، بلکه با پرداختن به بعضی مطالب حاشیه ای نظیر «قطع پیامک‌ها در شب انتخابات» که بارها از سوی مراجع مختلف، علت و شبهات مربوط به آن پاسخ داده شده بود، مواضع شهرداری تهران در برابر فتنه را واضح تر نشان داد.

این ویژه نامه همچنین در اقدامی نخ نما همگام با ادعای سایت‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب، با تحریف سخنان رئیس جمهور در جشن میدان ولی‌عصر، عبارت «خس و خاشاک» را به عنوان صحبت‌های احمدی‌نژاد منتشر کرد؛  این ویژه نامه همچنین در مطلبی سوال برانگیز، در حالی که توده های ملت ایران در 9 دی و 22 بهمن خواستار اشد مجازات برای سران فتنه شده بودند، برکناری موسوی از ریاست فرهنگستان هنر را به دلیل «پیگیری برای به کرسی نشاندن حرفش» ارزیابی کرد!

 انتشار ویژه نامه ضد فتنه؛ قالیباف: فرانسه بودم!

به نظر می رسید انتشار ویژه نامه انتخاباتی «گذر از فتنه» روزنامه همشهری در سالگرد انتخابات که یک اقدام ارزشی بود، حرکتی برای جبران ویژه نامه نوروزی باشد.

انتشار این ویژه نامه، واکنش تند اصلاح طلبانی را به دنبال داشت که از اقدامات سابق مهمترین ارگان مطبوعاتی شهرداری از جمله ویژه نامه نوروزی آن راضی بودند.

اما در همان روزها، محمد علی نجفی، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران در گفت‌وگو با شبکه ایران با تایید اینکه آقای قالیباف گفته است زمان انتشار ویژه نامه «گذر از فتنه» در ایران نبوده و حتی در جریان انتشار چنین ویژه نامه ای هم نبوده است، گفت: من این موضوع را از یکی از دوستان در اعضای شورای شهر شنیده ام.

وی گفت: آقای قالیباف گفته است که زمان انتشار ویژه نامه گذر از فتنه در ایران نبوده و برای گذراندن دوره خلبانی به مدت یک هفته در فرانسه اقامت داشته است.

خاموشی: طبق اسناد، قالیباف خیلی موثر بود!

در آخرین دفاع هایی که از عملکرد قالیباف در قبال فتنه صورت پذیرفته است، خاموشی نماینده وی در شورای مرکزی 7+8 اصولگرایان گفت: مبارزه با فتنه فقط فریاد کشیدن نیست، هنگامی که در کف خیابان ها فتنه بود یکی از موثرترین افراد در ایجاد فضای امن در جامعه به استناد اسناد شهردار تهران بود.



هم سفره !







حتما اخبار مرتبط مطالعه شود! از دستتون نره!


اخبار مرتبط :








برچسب ها: غلامعلی حدّاد عادل , سعید جلیلی , کامران باقری لنکرانی , اسفندیار رحیم مشایی , محمّدحسین صفّار هرندی , علی اکبر ولایتی , محسن رضایی , محمّدباقر قالیباف ,علی لاریجانی , محمّدرضا عارف , انتخابات , ریاست جمهوری , رئیس جمهور بعدی ایران , جانشین احمدی نژاد , انتخابات سال 92 , انتخابات ریاست جمهوری 92 , قالیباف , لاریجانی ,جلیلی , حداد عادل , ولایتی , دکتر ولایتی , کاندید , کاندید ریاست جمهوری , کاندیدهای ریاست جمهوری سال 92 , انتخابات آنلاین , آنلاین , رئیس جمهور , ایران , مشایی , لنکرانی ,محمدرضا عارف , دکتر سعید جلیلی , جناح سیاسی ,نمایندگان اصول گرای ریاست جمهوری , نمایندگان اصلاح طلب ریاست جمهوری , اغتشاش , نظرسنجی آنلاین , غلامعلی حدّاد عادل ,سعید جلیلی , کامران باقری لنکرانی , اسفندیار رحیم مشایی , محمّدحسین صفّار هرندی , علی اکبر ولایتی , محسن رضایی , محمّدباقر قالیباف , علی لاریجانی , محمّدرضا عارف , انتخابات , ریاست جمهوری , رئیس جمهور بعدی ایران , جانشین احمدی نژاد , انتخابات سال 92 , انتخابات ریاست جمهوری 92 , قالیباف , لاریجانی , جلیلی , حداد عادل , ولایتیدکتر ولایتی , کاندید , کاندید ریاست جمهوری , کاندیدهای ریاست جمهوری سال 92 , انتخابات آنلاین , آنلاین , رئیس جمهور , ایران , مشایی , لنکرانی , محمدرضا عارف , دکتر سعید جلیلی , جناح سیاسی ,نمایندگان اصول گرای ریاست جمهوری , نمایندگان اصلاح طلب ریاست جمهوری , اغتشاش , نظرسنجی آنلاین , کاندیدای انتخابات سال 92 , نظرسنجی آنلاین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی