راه روشــــــــــن

راه روشــــــــــن

بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین(ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
(حضرت امام خامنـه ای)

مبارز کلیپ

همسنگران
همسنگران

رجانیوز

رجانیوز

یا لثارات

رجانیوز

رجانیوز

بیدارباش
محبوب ترین مطالب

قالیباف ولایتمداری ضدانقلاب است!!

| شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۱، ۱۲:۰۷ ق.ظ

 قالیباف ولایتمداری ضدانقلاب است!!

 در تشییع مراسم شهدا حاج حسین الله کرم از فرماندهان جنگ تحمیلی طی سخنانی به انتقاد از شهردار تهران دیگر فرمانده جنگ می پردازد، الله کرم در این اعتراض در مورد جمع آوری تبلیغات مربوط به فاطمیه توسط شهرداری خطاب به قالیباف می گوید:" اگر دستور شما بوده است که جلوی تبلیغات عاشورای فاطمی را بگیرند؛ که وای بر شما. اگر دستور شما نبوده است پس سریع برگردید والا جای شما همان فرانسه خواهد بود."

سخنان الله کرم البته قسمتهای تند و تیز تری هم دارد:" به صحنه بیایید و از جلوگیری‌ها دست بردارید و الا همان گفته زیبای استاد عزیز ما(منصور ارضی) که شما را به عمر سعد تشبیه کرد و گفت که عمر سعد به در و دیوار می‌زد تا اگر به گندم ری نرسید حداقل به جوی آن برسد، در مورد شما صدق خواهد کرد. ولی بدانید این راهی که می روید راهی نیست که حتی جوی شهر ری هم به شما برسد.(تکبیر حضار)"

به این تکبیر حضار البته شعار مرگ بر قالیباف را هم که بعضی سر می دهند اضافه کنید! اینکه انتقاد الله کرم در مورد کم رنگ بودن تبلیغات فاطمیه و جمع آوری برند های تبلیغاتی هیئت های مذهبی بجا بوده است را منکر نمی شوم اما آیا علت این صحبتها فقط همین بوده است؟! هیچ آدم منصفی نمیتواند این موضوع را باور کند. قطعا گرایشات سیاسی و هم خط نبودن قالیباف با رئیس جمهور و برخی مواضع قالیباف در طی این سالها که به مزاق قشر انقلابی چندان خوش نیامده است هم در ایراد این سخنان بی تاثیر نبوده است. به شخصه نه تنها هیچ علاقه ای به قالیباف ندارم بلکه هیچ علاقه ای به مخفی کردن این واقعیت هم ندارم اما سوالی که این روزها برای خیلی ها در مورد محمد باقر قالیباف مطرح است اینست که او فردی ولایی است یا با مواضع دو پهلو فقط بدنبال منافع خودش است ؟!

قالیباف مدیر سازمانی خوبی است، نشان داده است وقتی سازمانی را به او می سپارند قادر است تحول ایجاد کند، اما او آنچنان که باید نمی تواند یا نمی خواهد که مواضع انقلابی یا شدیدا انقلابی بگیرد، موضوعی که چندیست بدنبال رفع آن بر آمده است و با حضور در مناطق جنگی و سخن از مدیریت بسیجی سعی کرده است که خود را هنوز فرماندهی انقلابی نشان دهد.

 با این حال باید به دو مورد اعتراف کنم، اول آنکه محمد باقر قالیباف از فقدان عقبه جوانان حزب اللهی که خودجوش و مخلص برایش کار کنند به شدت رنج می برد. این رنج در آینده بیشتر هم خواهد شد اما او به این خاطر هیچ کس را نباید سرزنش کند مگر خود را! حلقه مدیران و هواداران قالیباف معطوف شده است به چند هم رزم و هم ولایتی او که بیشترشان هم در شهرداری مشغول به کارند. به علاوه چند نفر از سرداران سپاه که از قضا روزگاری را در لشگر 5 نصر خراسان گذرانیده اند که میانگین سنی مجموع این هواداران هم بالای 40 سال است! بیشتر این 40 ساله ها هم روزگار جوانی خود را در پشت خاکریز و در فضای پادگانها گذرانده اند و با هم عکسهای یادگاری زیادی هم گرفته اند. جوانانی که امروز در میانسالی شاید به آرمان جوانیشان می اندیشند. رسانه های قالیباف هم معمولا با بودجه او و تعدادی مشاوران میان سال و جوانانی که حقوق خبرنگاریشان را تمام و کمال می گیرند می گذرد او در میان وبلاگنویسان هم حامیان چندانی ندارد و این نشان از همین فقدان جوانان پرشور انقلابی در اطراف اوست. بر عکس احمدی نژاد که میانگین سنی گردانندگان سایتهای حامی او کمتر از 30 سال است و بسیاری از آنها هم بدون چشم داشت می نویسند. حداقل این امر در مورد خیل عظیم وبلاگنویسان حامی او صادق است!

اما اعتراف دیگری هم باید بکنم آن هم اینکه با شناختی که از محمد باقر قالیباف دارم نمیتوانم او را فردی ولایی ندانم! شاید بعضی موضع او را بعد از انتخابات و در تلویزیون نپسندیدند و گفتند که هم به نعل و هم به میخ کوبید اما برای من همان قسمتی که گفت:" از همه مهمتر مقام معظم رهبری، ایشان که دیگر دروغ نمی گوید، آخرت خودش را خراب نمی کند..." کافیست که او را هنوز هم فردی ولایی بدانم. خیلی ها عدم حضور قالیباف در انتخابات را نظر مشاوران وی می دانند اما بعضی می گویند که صرفا این موضوع نبوده است. نمی توانم باور کنم که او با همه ی مواضع روشنفکری و ژستهای مدیریتی اش که گاهی بیش از اندازه غیر قابل تحمل هم می شود ولایی نباشد.

بعضی او را بخاطر بکار گیری برخی افراد در مجموعه مدیریتش غیر ولایی می دانند اما سوال اینجاست مگر احمدی نژادی را که مشایی را به هیچ قیمت کنار نگذاشت ولایی نمی دانیم؟! مگر رهبری در مورد اقدامات مشایی من جمله مسئله دوستی با مردم اسرائیل و سازمان حج و زیارت و معاون اولی رسما مخالفت صریح خودش را با این فرد نشان نداد؟! آیا احمدی نژاد بخاطر بکارگیری فردی که رهبری بارها مخالفتش را با مواضع و عملکردش نشان داده است هم غیر ولایی است؟!

............................................................

یادم نمی رود که حاج حسین الله کرم در محفلی می گفت هیچ کس به اندازه من سخنان رهبری را به دقت نمیخواند و نکات مهمش را استخراج نمی کند، نمی دانم آیا حاج حسین عزیز سخنان رهبری مبنی بر جذب حداکثری و دفع حداقلی را هم با همان دقت خوانده است که در مورد مواضع دو پهلوی خواص؟ فقط می دانم که یک قالیباف ولایی بیشتر از یک قالیباف ضد انقلاب بدرد این انقلاب می خورد! این را هر دو طرف هم باید بدانند!

اضافات:

- لابد الان متهم می شوم به قالیبافی بودن! البته برایم مهم نیست که اغیار چه می گویند! که موضع ما در قبال او اظهر من الشمس است.

- من نمیدانم چرا قالیباف با مواضعش چند پیرمرد به ظاهر روشنفکر و رخوت زده را به خیل جوانان پرشور و انقلابی ترجیح می دهد فقط می دانم که او به شخصه هیچ وقت سیاستمدار خوبی نبوده است!

- جالب است که شهرداری تبلیغات هیات های مذهبی را در شهر جمع آوری کند اما تبلیغات هیئت آل یاسین که منتسب به قالیباف است را جمع آوری نکند!

رپرتاژ قالیباف در نمایشگاه کتاب هم کلی ما را خنداند در حد عکس بنر هاشمی و امام پشت سر جاسبی!اعتماد به نفس آدمها همیشه سوژه خوبی برای تحویل حال است!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی