راه روشــــــــــن

راه روشــــــــــن

بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین(ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
(حضرت امام خامنـه ای)

مبارز کلیپ

همسنگران
همسنگران

رجانیوز

رجانیوز

یا لثارات

رجانیوز

رجانیوز

بیدارباش
محبوب ترین مطالب

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه افرادی مانند لاریجانی، قالیباف و باهنر اصولگرا هستند اما شاگرد اول تبعیت از ولایت نیستند، گفت: این‌ها معتقدند که در برخی کارها می‌توان از نیروهای اصلاحات نیز استفاده کرد ولی ما می‌گوییم جریان فتنه و برانداز خط قرمز هستند.

علیرضا سربخش با حضور در غرفه رجانیوز در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در مورد اینکه برخی گروه‌های اصولگرا بر خلوص تأکید دارند و طیف دیگری وحدت را اصل می‌دانند و معتقد به تنازل از خلوص هستند، گفت: نباید به این دلیل که کدام گروه خلوص بیشتری دارد، محدوده اصولگرایی را تنگ و به یک اصولگرایی خاص محدود کرد.

وی با تأکید بر اینکه در عین حال، باید بر محورهای عقلانیت، عدالت، معنویت ذیل مکتب امام(ره) که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، پافشاری کنیم، ادامه داد: در این چارچوب باید حرف‌های خود را با مردم مطرح کنیم تا سره از ناسره شناخته شود و تعیین درجه خلوص برعهده مردم گذاشته شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران افزود: وحدت بسیار مهم و تعیین کننده است و باید به‌عنوان گزینه اصلی و نقطه تمرکز بر روی آن تأکید شود و برای دستیابی به آن از برخی خواسته‌ها و شرایط عالی نیز می‌توان صرف‌نظر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز در ماه‌های آینده در اثر نشست‌ها و رایزنی‌ها به این قالب بپیوندد و شاهد وحدت بیشتر جریان اصولگرا باشیم.

سربخش در مورد ایراد جبهه پایداری انقلاب اسلامی به حضور افرادی مانند آقایان لاریجانی، قالیباف و باهنر در مرکزیت تصمیم‌گیری برای اصولگرایان گفت: این افراد اصل ولایت را قبول دارند و زیر سؤال نبرده‌اند اما شاگرد اول تبعیت از ولایت نیستند.

وی ادامه داد: این‌ها معتقدند که می‌شود نظر ولایت را در مواردی تغییر داد اما اصل ولایت را قبول دارند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: لاریجانی، قالیباف و باهنر اصولگرا هستند اما معتقدند که برای انجام برخی از کارها می‌توان نیروهای اصلاحات را نیز در کنار خود قرار داد و حفظ کرد و در عین حال، اصل ولایت را نیز زیر سؤال نبرد.


وی افزود: در عین حال، ما می‌گوییم که جریان فتنه و افرادی که به‌دنبال براندازی بودند، خط قرمز ماست و نباید از خط قرمزها کوتاه آمد ولی در سایر موارد می‌توان به توافق رسید.

سربخش که مدیرمسئول مجله "سینما رسانه" نیز هست، در بخش دیگری از گفت‌وگو در مورد این مجله سینمایی گفت: در حال حاضر حدود 40 نشریه سینمایی به‌طور تخصصی فعال هستند اما جای خالی یک نشریه که با نگاه ارزشی و انقلابی مقولات را دنبال کند،‌ خالی بود.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند سینما ذاتاً طوری است که هر محتوایی در آن ریخته شود، مسموم خواهد شد و افرادی هم که در این حوزه وارد می‌شوند، بعد از مدتی تغییر ماهیت می‌دهند، گفت: برخی سینما ابزار ماهیت اومانیستی می‌دانند، چرا که به ظاهر می‌پردازد و نمی‌توان با آن حرف دینی زد.

مدیرمسئول "سینما رسانه" اضافه کرد: کار کردن در حوزه سینما مانند غلط خوردن یک بشکه در سرازیری است که اگر جنبه مبتذل داشته باشد، خود به‌خود با سرعت جلو می‌رود و احتیاجی به مصرف کردن انرژی ندارد اما این‌طور نیست که سینما صرفا در خدمت این جریان باشد و می‌توان از آن در خدمت دین نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کار دینی در حوزه سینما سخت است اما محال نیست، ادامه داد: کارگردان و فیلمنامه نویس مسلمان کار سختی دارند و مانند حرکت دادن بشکه به سمت سربالایی است اما می‌توان در این زمینه نیز کارهای ماندگاری کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی