راه روشــــــــــن

راه روشــــــــــن

بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین(ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
(حضرت امام خامنـه ای)

مبارز کلیپ

همسنگران
همسنگران

رجانیوز

رجانیوز

یا لثارات

رجانیوز

رجانیوز

بیدارباش
محبوب ترین مطالب

مواضع خوبی از قالیباف در فتنه 88 سراغ نداریم

| شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۱، ۱۲:۲۲ ق.ظ

 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» به مشهد مقدس، سید نظام الدین موسوی شب گذشته در نشست سراسری مسئولان بسیج دانشجویی تحت عنوان «دوره آموزشی – تشکیلاتی شهید رجب بیگی» که در این شهر برگزار شده گفت: در 32 سال گذشته همواره در نزدیکی انتخابات ها رسانه ها شرایط کشور را شرایطی حساس ذکر می کنند و به تهیج افکار عمومی می پردازند که البته برخی از آن لازم است.

وی افزود: هر چند نمی خواهم در قالب همان کلیشه ای که ذکر شد حرف بزنم اما با توجه به مولفه های مختلفی که در فضای داخلی و خارجی و به خصوص در منطقه شاهد هستیم کشور ما در یک شرایط بسیار حساس به سر می برد.
 
مدیر عامل خبرگزاری فارس با اشاره به عدم مواجه با این حد پیچیدگی در طول تاریخ انقلاب تصریح کرد: البته شاید به جهت فشارهای بیرونی و داخلی شاهد شرایط سنگین تری درگذشته بوده باشیم مانند جنگ تحمیلی اما پیچیدگی وضعیت فعلی هیچ گاه وجود نداشته است.

وی که در جمع مسئولان و اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور سخن می گفت افزود: تحولات منطقه را نیز بسیار پیچیده تر از تحولات گذشته ذکر کرد و بیان داشت: در گذشته صفوف خودی و دشمن برای ما شناخته شده تر بود و صفوف نیروهای انقلاب منسجم تر از وضعیت فعلی بود

موسوی فضای آرمانی گذشته جامعه ما را مطلوب تر از فضای کنونی دانست و گفت: اقتدار معنوی و کاریزمای امام خمینی به گونه ای فراگیر بود که بسیاری از نیروها تلاش می کردند خود را ذیل مجموعه نظام تعریف کنند.
 
مدیر عامل خبرگزاری فارس با طرح موضوع تحولات منطقه تاکید کرد: انقلاب ها و تحولات گذشته اگر چه سنگین بود اما شرایط انقلاب های کنونی را نداشت.

وی خاطر نشان ساخت: پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی شاهد شکل گیری تحولاتی در منطقه هستیم که رو به بارور شدن می رود.

موسوی در بیان پیچیدگی های شرایط جدید حاکم بر منطقه و جهان گفت:‌ یک جنگ گفتمان بین انقلاب اسلامی و رقبا شکل گرفته و در کنار آن نوع تاثیرگذاری ما بر منطقه و جهان تغییر کرده و شرایط حساس کنونی را ایجاد کرده است.

مدیر مسئول پیشین روزنامه جوان گفت: اگر ما از گردنه حساس شرایط کنونی به سلامت عبور کنیم وضعیتمان در ادامه راه کاملا متفاوت خواهد شد.

وی پیچیدگی مسائل در صحنه داخلی را نیز بسیار بالا عنوان کرد و توضیح داد: کسانی که تا دیروز به عنوان جریانات خط امامی یا نیروهای در کنار نظام شناخته می شدند طی یک تحول چندین ساله و به ویژه بر اثر فتنه 88 کاملا مقابل نظام قرار گرفته اند و در عین حال افرادی که تا دیروز به عنوان پرچمداران اصولگرایی شناخته می شدند هم اکنون تغییر مواضع داده اند.
 
موسوی پیچیدگی های فعلی را موجب سخت شدن انتخاب راه دانست و تاکید کرد: عدم دقت موجب بروز اشتباه استراتژیک در تصمیم گیری های فردی و جمعی خواهد شد.

وی با اشاره به دو آزمون بزرگ پیش رو یعنی انتخابات مجلس و ریاست جمهوری خاطر نشان ساخت: تحلیل اینکه در این شرایط پیچیده چگونه باید عمل کرد تا پس از این دو آزمون ملی شرایط به گونه ای رقم بخورد که فضا برای اعمال سیاست های رهبر معظم انقلاب و پیشبرد اهداف نظام فراهم شود کار سخت و دشواری است.

مدیر عامل خبرگزاری فارس در عین حال رهبر معظم انقلاب را و مجموعه کلان نظام را صاحب تدبیر برشمرد و تصریح کرد: دیدگان تیزبین نظام مثل همیشه برنامه ریزی می کند تا آنچه به مصلحت نظام است رقم بخورد اما قطعا اگر بدنه جامعه خصوصا لایه صلب انقلاب که همین نیروهای انقلابی و بسیجی هستند نتوانند مسیر درست را تشخیص دهند ممکن است تدابیر عالی نظام هم با مشکل مواجه شود و چه بسا محقق نشود.

موسوی دقت نظر و مطالعه دقیق جریانات و آرایش سیاسی مطابق دیدگاه رهبر معظم انقلاب را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید به نحوی عمل کنیم که حداقل در حوزه دانشگاه و دانشجویی که چراغ راه بخش عظیمی از جامعه به عنوان نیروی پیشرو است مسیر صحیح طی شود .

مدیر عامل خبرگزاری فارس در پاسخ به سوالی درباره ویژه نامه خاتون و هجمه ها به آن توضیح داد: این ویژه نامه یک سال قبل و در زمان مسئولیت کاوه اشتهاردی نیز به وی ارائه شده بود اما اشتهاردی از انتشار آن خودداری کرد.
 
موسوی افزود: خاتون و کارهایی از این دست، نماد یک فکر و روش است که امروز در بخشی از دولت جاری است و باید گفت هم انتشار ویژه نامه کاملا هدفمند بود و هم واکنش ها به آن گاهی طبیعی و گاهی هدفمند بود.

وی تاکید کرد: ماجرای کلی ویژه نامه نیست بلکه نوع نگاهی است که از اواخر دولت نهم شکل گرفت و تا به امروز پیش رفت و جریان انحرافی نام گرفت.
 
مدیر عامل خبرگزاری فارس جریان انحرافی را نه موهومی و خیالی بلکه واقعی دانست و گفت: در دولت نهم هم شاهد ظهور ریشه هایی از تفکر شبیه به خاتون بودیم که یک نمونه اش بحث ورود خانم ها به ورزشگاه ها بود
 
موسوی ظهور این جریان را در دولت فعلی بیشتر دانست و در شمار موارد آن گفت: خاتون، طرح مسئله مکتب ایرانی، جشن تخت جمشید، عدول از شعارهای انقلابی و رفتن به سمت شعارهایی با گرایش فرادینی، ممانعت از انجام برخوردهای سلبی توسط نظام بیانگر نفوذ و رسوخ جریانی در بخشهایی از دولت است که هر چند می گذرد نفوذش بیشتر می شود.

وی ادامه داد: جریان انحرافی را کسی از بیرون دولت نساخته است بلکه یک غده سرطانی است که در بافت مغز رسوخ کرده و جراحی آن هم سخت شده است.

موسوی بااشاره به اینکه 80 درصد نیروهای دولت جزو نیروهای حزب اللهی هستند گفت: 20 درصد از بدنه دولت افرادی فرصت طلب هستند اما تفکیک این دو گروه از یکدیگر مشکل شده است زیرا این غده در کنار شاهرگ اساسی بدن قرار گرفته است.
 
مدیر مسئول پیشین روزنامه جوان شعارهای اساسی دولت که مردم را جذب کرد را تحت الشعاع شعارهای جریان انحرافی دانست و بیان داشت: یکی از افتخارات ما این بود که احمدی نژاد انسانی حزب اللهی، بسیجی، معتقد به آرمانهای امام و انقلاب و کسی است که خجالت نمی کشد انقلابی بودنش را بیان کند در حالی که دولت های قبلی خجالت می کشیدند اما امروز جریان انحرافی به دنبال مرزبندی با نیروهای انقلابی و شعارهای انقلابی است به نحوی که احمدی نژاد را هم تحت تاثیرقرار داده است با تحلیلی بر صحبت های وی در شش سال گذشته متوجه می شویم کلید واژه هایی سخنرانی احمدی نژاد تغییر کرده است.

موسوی ایراد نظام و مقام معظم رهبری را به دولت خاتمی این دانست که دولت درقبال اخلاق جامعه به وظیفه اش عمل نمی کند و ادامه داد: دولت فعلی هم توجه ای به این موضوع ندارد و بودجه ها صرف جماعتی می شود که دغدغه دین ندارندو تساهل و تسامح رواج پیدا کرده است.

وی ویژه نامه خاتون را یکی از نمادهای تسامح و تساهل در دولت فعلی دانست و تاکید کرد: خاتون می خواست حرمت چادر را از بین ببرد و با مطالعه این ویژه نامه مشخص می شود تهیه کنندگان آن به دنبال انتقال یک نکته سیاسی بوده اند.

موسوی دیدارهای مشایی با برخی هنرپیشه گان را به خودی خود بی اهمیت ذکر کرد اما خاطر نشان ساخت: این حرکت یک نماد است که می خواهد شعارهایی قبلی احمدی نژاد را محو کند.

مدیر عامل خبرگزاری فارس با اشاره به شعار اصلی احمدی نژاد در حوزه اقتصاد برای مبارزه با فساد و تغییر این رویکرد در دولت فعلی تصریح کرد: واگذاری یک پروژه 400 میلیاردی در کیش به پدر و دختری که از خارج آمده اند و شرکتی یک روزه تاسیس کرده اند و یا به کارگیری آدم های مسئله دار در حوزه اقتصادی با هزاران چسب هم به احمدی نژادی که می شناختیم قابل چسبیدن نیست.
 
موسوی افزود: بخشی از تصمیمات مهم اقتصادی کشور امروز توسط شخصی گرفته می شود که در دوره انتخابات با من مجادله لفظی داشت و احمدی نژاد را یک انسان ناتوان در حوزه سیاست ذکر می کرد و او را برای ریاست جمهوری نامناسب می دانست.
 
وی یکی از بارزترین ویژگی های احمدی نژاد را در حوزه سیاست خارجی داشتن موضع محکم در برابر استکبار، مقابله با صهیونیست و دفاع از آزادیخواهان جهان دانست و گفت: ‌امروز این شعارها بسیار کم رنگ شده و در فضای بیداری اسلامی که بخشی از آن مرهون ادبیات احمدی نژاد است تحلیل دولت این شده که این حرکت آمریکایی است و نباید کنار آن قرار گرفت که این مسئله تیشه به ریشه تفکرات اصیل دولت می زند.

موسوی این اتفاقات را ناشی از آن دانست که به مردم به عنوان برگه رای نگاه می شود و این پرسش را مطرح کرد که مگر می شود دل حزب اللهی ها را و دل افراد بی اعتقاد را با هم به دست آورد؟

مدیر عامل خبرگزاری فارس خاطر نشان ساخت: هاشمی رفسنجانی با آن سابقه درخشان 50ساله و همراهی امام و رهبری برای اینکه دل یک جماعتی را به دست آورد نیروهای انقلابی را به عده ای لمپن فروخت و نتیجه اش این شد که همان ها که هاشمی به آنها تکیه کرد در مجلس ششم او را له کردند.

موسوی تاکید کرد: خاتمی هم همین گونه بود و قطعا هر کس دیگری هم در این مسیر قرار گیرد نشان می دهد جامعه شناسی درستی از مردم ایران نداشته و به زودی شکست خواهد خورد.
 
وی جریان یافتن این تفکر، که همه گروه های جامعه را جذب کنیم را شکست خورده دانست و ریزش های طرفداران احمدی نژاد را ناشی از همین تفکر ذکر کرد.

مدیر مسئول پیشین روزنامه جوان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به استراتژی دولت برای حضور در انتخابات مجلس گفت: یک تحلیل این است که احمدی نژاد، دو خط را برای حضور در انتخابات باز کرده است که یکی خط جریان مشایی است که تخصصش جذب آرای خاکستری و طبقات مرفه است  و دیگری خطی که می تواند آرای مردم انقلابی را جذب کند و بر همین اساس می گویند عقبه جبهه پایداری هم در دستان خود احمدی نژاد است

موسوی ادامه داد: ‌اما یک نظر دیگر وجود دارد و قرینه هایی به دست می دهد که نشان می دهد این تحلیل درست نیست زیرا افرادی که در جبهه پایداری فعالیت می کنند مرزبندی و زاویه جدی با جریان انحرافی دارند و نیز بسیاری از آنها با فشار جریان انحرافی از دولت کنار گذاشته شده اند البته لازم به ذکر است برخی از آنها هنوز ارتباطشان را با رئیس جمهور حفظ کرده اند.

وی خاطر نشان ساخت: توجه به حضور آیت الله مصباح در راس این گروه و این که ایشان همیشه برای خدا حرف زده اند و نیز تندترین موضع گیری ها را بر ضد جریان انحرافی داشته اند نمی توان جبهه پایداری را یک بازی سیاسی و در دستان جریان انحرافی دانست.

موسوی ادامه داد: افراد حاضر در جبهه پایداری، افرادی هستند که همگی داخل نظام و همسو با انقلاب حرکت می کنند و عمدتا از احمدی نژادی هایی هستند که پس از فتنه 88 از او فاصله گرفته اند و پیش بینی می شود با آمدن جبهه پایداری در کنار سایر گروه ها بار انقلابی نیروهای اصولگرا افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر عامل خبرگزاری فارس در پاسخ به سوالی، اظهارنظر درباره انتخابات ریاست جمهوری را بسیار زود دانست و در عین حال گفت: قالیباف در انتخابات قبلی هم قصد جدی برای حضور داشت که به دلایلی ممکن نشد اما هم اکنون ستادهای انتخاباتی خود را تشکیل داده و برداشت من این است که وی تلاش دارد خود را جزو جریان اصولگرایی معرفی کندهر چند مواضع خوبی از وی در جریان فتنه 88 سراغ نداریم و خودش هم تلاش چندانی برای جذب رای نیروهای انقلابی ندارد و پایگاه اجتماعی اش را جریان جزب الله قرار نمی دهد.
 
مدیر عامل خبرگزاری فارس در پاسخ به سوالی درباره وقایع سوریه گفت: اینکه بخشی از مردم سوریه از حکومت ناراضی اند واضح است و نیز مشخص است که افرادی غیر موجه در دولت اسد حضور دارند و همچنین بی تدبیری هایی در برخوردهای اخیر وجود داشته است اما مسئله این است که سوریه جزو معدود کشورهایی عربی است که در خط مقابله با رژیم صهیونیستی قرار دارد و این باعث میشود راضی به سقوط آن نباشیم، نکته بعدی این که در سوریه فراوانی تعداد معترضین مانند سایر کشورها نیست بلکه بخش عمدا از اعتراضات ناشی از تحریکات خارجی و در شهرهای مرزی رخ می دهد و روشن است که جماعت معدود حق تصمیم گیری برای اکثریت را ندارند.

موسوی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات اخیر ترکیه در اخراج سفیر اسرائیل و دادن مجوز ایجاد سامانه موشکی در این کشور گفت: آنچه ترکیه دنبال می کند ایجاد یک مدل اسلام لیبرال در برابر اسلام انقلابی ایران است و ترکیه سعی دارد این حرکت را به سرعت پیش ببرد و باید گفت ترکیه هم اکنون در پازل امریکا بازی می کند.

وی اخراج سفیر اسرائیل از ترکیه را نیز چندان مهم ندانست و گفت: مدت مسئولیت سفیر اسرائیل در ترکیه به پایان رسیده بود و نباید روی اخراج وی حساب جدی باز کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی