راه روشــــــــــن

راه روشــــــــــن

بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین(ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
(حضرت امام خامنـه ای)

مبارز کلیپ

همسنگران
همسنگران

رجانیوز

رجانیوز

یا لثارات

رجانیوز

رجانیوز

بیدارباش
محبوب ترین مطالب


جدول کامل و تشریح کامل در ادامه ی مطلب ...

دولت جدید در حال شکل گیری است و اولین و مهمترین گام آن نیز، این روزها درحال رقم خوردن است. در یک نگاه حداقلی، رای اعتماد نمایندگان محترم مجلس به وزرای پیشنهادی عبور دادن افراد معرفی شده از یک صافی و غربال ایشان است و نوعی تایید صلاحیت به شمار میرود.

اما واقعیت آن است که این رای اعتماد معنایی فراتر از یک فیلتر دارد و آن تزریق و تثبیت مردمسالاری دینی است. اگرچه رئیس جمهور محترم با رای ملت انتخاب شده و از سوی ولی امر مسلمین اختیاراتی به او واگذار گردیده است، اما انتخاب وزرا که کلیدی ترین وظیفه دولت است، مجددا به رای ملت گذاشته شده و نمایندگان آن‌ها در انتخاباتی پرشور، اینبار نه رئیس جمهور بلکه کابینه و دولت او را انتخاب می کنند.



از این رو توجه داشتن به معیارهای رهبر فرزانه انقلاب و مطالبات مردمی می‌تواند چراغ راهی باشد برای انتخاب هرچه بهتر نمایندگان ملت و اخذ تصمیماتی که در پیشگاه مردم و پیشگاه خداوند باید پاسخگوی آن باشند.

می توان یکی از مهمترین خواسته های رهبری و مردم آن است که دولت پیشنهادی نباید از دولت قبلی سطح پایین تری را داشته باشد؛ به عبارت دیگر، مردم به کمتر از دولت احمدی‌نژاد راضی نیستند و انتظار دارند تا کابینه جدید نه تنها هم تراز کابینه گذشته، بلکه در سطحی بالاتر از آن باشد. مطالبه ای که رهبر عزیز انقلاب آن را اینگونه بیان فرمودند:

آنچه باید باشد، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعف‌هایی که وجود دارد. این را همه توجه کنند! ... آن چیزهایی که امروز برای دولت و برای رئیس‌جمهور نقاط قوّت محسوب می‌شود، این‌ها باید در رئیس‌جمهور بعدی وجود داشته‌ باشد، اینها را باید در خود تأمین کند. آن چیزهایی که امروز نقاط ضعف شناخته می‌شود ــ که ممکن است شما بگوئید، من بگویم، دیگری بگوید ــ این نقاط ضعف را باید از خود دور کند…

در ادامه جداولی را که در سایت برای مردم منتشر شده است را مشاهده می کنید که به مقایسه کابینه دهم با وزرای پیشنهادی دولت یازدهم می پردازد و معیارهایی چون، جوان بودن، تخصص، سابقه اجرایی، عدم وابستگی و وامداری و... را بررسی می کند:


http://www.598.ir/fa/news/157091

نظرات  (۱)

  • مقتدر مظلوم
  • سلام علیکم ، خسته نباشید و خدا قوت

    از شما درخواست می شود در اولین "فراخوان ایده های فعالان فضای مجازی به رهبر معظم انقلاب" شرکت کرده و پیشنهادات ، انتقادات و ایده های خود را در حوزه فضای مجازی را برای مقام معظم رهبری بفرستید. و با قرار دادن لوگو ما را حمایت کنید. اطلاعات بیشتر در لینک زیر:

    لینک فراخوان: http://mazloum.ir/page/didar-ba-rahbari
    لینک فرم ارسال ایده: http://forms.freepersian.com/action/13794

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی